FAQ

Mocht er iets niet duidelijk zijn of is het antwoord niet te vinden op de website? Neem dan een kijkje bij onze veelgestelde vragen hieronder.

Mocht het toch voorkomen dat het antwoord hier niet bij staat dan kan er altijd contact met ons worden opgenomen.

Veelgestelde Vragen

Hoe kan ik een kennismakingsgesprek inplannen?

Een kennismakingsgesprek kunt u aanvragen via het contactformulier
via e-mail of whatsapp
U krijgt binnen 24 uur antwoord van mij. 

Wat is de bedoeling van een kennismakingsgesprek?

Tijdens het kennismakingsgesprek maken we uiteraard kennis, maar we kunnen van beide kanten bepalen of er een klik is tussen ons. Ook kijken we samen hoe de klik met mij en de kat is en vertel ik wat ik voor u kan betekenen. 
Een kennismakingsgesprek kunt u aanvragen via ons contactformulier, e-mail of whatsapp.

Verzorgen jullie alleen katten?

Ik verzorg voornamelijk katten, maar mocht er een vogel of een knaagdier aanwezig zijn, dan zal ik die ook met liefde verzorgen.

Mag mijn kat wel naar buiten tijdens de oppas periode?

Dit is zeker mogelijk, maar dan dient er wel een kattenluikje aanwezig te zijn, zodat de oppasser kan zien dat uw kat heeft gegeten en thuis is geweest. 

Het buiten laten van de kat is ten allen tijde op risico van de eigenaar. 

Wat gebeurt er als jij als oppasser ineens ziek bent?

Ik ben gelukkig heel gezond, maar mocht het voorkomen dat ik uitval dan heb ik altijd back-up van mijn man en van een collega. Uw kat wordt hoe dan ook verzorgd. 

Wat als ik niet op tijd weer thuis kan zijn?

Er kan altijd iets gebeuren waardoor u niet op tijd terug kan zijn. In dat geval zullen wij  uiteraard uw kat blijven verzorgen totdat u het zelf weer over kan nemen. 

Wat als mijn kat ziek wordt en naar de dierenarts moet?

Ik vraag altijd of de eigenaar een vaste dierenarts heeft en zo ja dan wil ik graag de gegevens van die dierenarts voor het geval het nodig mocht zijn. 

Als er geen vaste dierenarts is dan ga we naar mijn eigen dierenarts of een spoedarts. 

Overigens overleg ik altijd met de eigenaar, voordat ik naar een dierenarts ga. Zou ik de eigenaar niet kunnen bereiken en het is spoed dan ga ik naar de spoeddienst. Het is ook altijd fijn om het nummer van een familielid of vriend in Nederland, waarmee overlegd kan worden, achter de hand te hebben voor dit soort situaties. 

Ben je het hele jaar beschikbaar of alleen tijdens de vakantieperiode?

In principe ben ik het hele jaar beschikbaar, behalve tijdens onze eigen vakantie. Als wij een vakantie hebben gepland dan zal dit via onze Facebook pagina worden gecommuniceerd en via onze nieuwsbrief.

Heb je ook kattenopvang bij jou thuis?

Nee katten zijn het liefst in hun eigen omgeving, daarom ben ik deze aan huis service begonnen. Zodat de kat de minste stress ervaart als de eigenaar tijdelijk niet thuis is. 

Ik heb een hele angstige kat, kom je daar ook voor?

Uiteraard kom ik ook bij katten die angstig zijn,  soms verstoppen katten zich ook, maar dat is voor mij geen probleem. De ene kat is de andere niet en ze hebben allemaal recht op goede verzorging.  

Ik laat sowieso altijd het initiatief bij de kat, juist door het dier de ruimte te geven. Ik ben in zijn/haar territorium en daar heb ik de regels van de kat te respecteren. Ik zal het dier ook niet onnodig opzoeken, het is fijn als ik de kat zie en kan zien dat hij/zij ok is. 

Soms zitten katten ook verstopt, maar vaak zie je dan de volgende keer dat er van het eten gegeten is en de kattenbak is gebruikt.